قارلی داغ ماکو

omid.ghahreman . نوشته شده در کوه ها 89 بدون نظر

در یک صبح تابستانی از سمت جاده روستای تیکمه به سوی کوه قارلی (قارلی داغ) راه افتادیم تا به غارنوردی در غار خزنگاه ماکو که در کوه قارلی روستای تیکمه قرار داشت بپردازیم به همراه دو دوست کوهنورد عزیز کیوان و شهنام صبحانه را در چشمه زلال خویلویوردو صرف کردیم و به تماشای گوسفندان در حال چرا پرداختیم و بعد از اتمام صبحانه و صرف چای به راهمان ادامه دادیم تا اینکه به دره ای با شیب تند رسیدیم، در ابتدای دره چوپانی را مشاهده کردیم که مشغول تماشای چرای گوسفندان بود و بعد عرض خسته نباشید و  خوردن کمی آب مشغول بالا رفتن از دره شدیم ، بالارفتن از این دره کار آسانی نبود چرا که خاک و زمین ثبات کافی نداشت و پرتو خورشید مدام از میان سنگ ها و دیواره های دره خودنمایی میکرد ، به هر حال این مسیر برای رسیدن به دامنه کوه قارلی ضروری بود.

بعد از اتمام مسیر دره به مسیر آسان و زیبایی رسیدیم که گل ها و گونه های مختلف گیاهی چشم نوازی میکرد ، قدم به قدم دیواره حرکت کردیم  تا به ورودی غار خزنگاه رسیدیم ، تن و لباسمان خیس عرق بود ، لباسهایمان را برای خشک شدن روی بته ها پهن کردیم و بعد عوض کردن البسه وارد غار خزنگاه شدیم که تصاویر و توضیحات در مورد غار به پست غار خزنگاه ماکو مراجعه کنید

بعد از اتمام غار نوردی در روبروی ورودی غار به استراحت و آماده سازی نهار پرداختیم.دوستم کیوان کنسرو های مختلفی که با خودمان حمل کرده بودیم در قابلمه ای گرم و آماده خوردن کرد ، شهنام نیز به آماده کردن چای و نسکافه مشغول شد ، بعد از پاسی از مسیر کوه قارلی به روستای تیکمه بازگشتیم و در مسیر از منظره زیبای کوه قارلی که با گلها و گیاهان پوشیده شده بود لذت بردیم و به عکاسی پرداختیم که در پست طبیعت قارلی داغ تصاویر مربوطه را برایتان به اشتراک میگذارم