روز زمستانی در قوزلو

omid.ghahreman . نوشته شده در دره ها, کوه ها, ماکو 157 بدون نظر

زمستان سال 96 طبیعت ماکو برف زیادی به خود ندید ، در یکی از این روزها تصمیم گرفتیم سری به غار باستانی تشتگاه بزنیم که البته تصاویر مربوط به غار را میتوانید در پست غار تشتگاه ماکو مشاهده کنید…

راه را از بالای وادی رحمت ماکو همراه همنورد و استاد عزیز ح.ق آغاز کردیم ، آفتاب کم کم خودنمایی میکرد و تاج طلایی اش را بر سر کوه قیه نهاده بود.

وقتی به بالای دیواره و دامنه زیبای طاهر (معروف به عمو طاهر) رسیدیم کل مسیر تا دره قوزلو که با سنگ توسط عاشقان کوهستان چیده  شده بود مانند خطی دیده میشد.در ابتدای مسیر بودیم که سگ با وفای او به پیشوازمان آمد و ما را تا قسمتی از مسیر همراهی کرد  ، بلورهای یخ بر روی خارها و گیاهان و درخشش آنها در زیر نور آفتاب زیبایی خاص خود را داشت و در حین تماشای این زیبایی ها بودیم که به دره زیبای قوزلو رسیدیم.

به دلیل بارش های کم آب چشمه قوزلو بسیار کم شده بود.عمو خسرو که یکی از کوهنوردان و عاشقان کوهستان ماکو است آتشی به پا کرده بود و منتظر میهمانان دره قوزلو بود.بعد سلام و خسته نباشید مشغول حاضر کردن صبحانه و رفع خستگی شدیم و دوست و استاد عزیزمان مشغول پختن املت خرما و تخم مرغ شد.مه و ابر سراسر کوهستان های ماکو را گرفته بود و کوهستان قارلی غرق در سرما بود که بنده سعی کردم عکس هایی از این مناظر زیبا برای شما به اشتراک بگذارم