دهکده قره خاچ

omid.ghahreman . نوشته شده در طبیعت, ماکو 151 بدون نظر

در زندگی مدرن انسان همیشه درگیر خستگی و روزهای تکراری است ، در یکی از این روزها راهی دهکده توریستی قره خاچ شدیم تا هم از هوای خنک و هم از زیبایی های این مکان بهره ببریم
هنگامی که به ارتفاعات قره خاچ رسیدیم آفتاب هنوز می تابید و ما بعد از اتراق در کنار سنگ بزرگی مشغول به جمع آوری هیزم و گیاهان خشک شده برای روشن کردن آتش شدیم. در آنجا هیزم زیادی وجود نداشت ولی به هرحال مقدار کافی برای پختن غذا فراهم کردیم . وقتی خیالمان از بابت هیزم و مکان اتراق راحت شد به سوی ارتفاعات حرکت کردیم ، بازتاب آفتاب بر روی گیاهان در آخرین ساعات روز جلوه خاصی به طبیعت بخشیده بود و در میان تمام زیبایی ها خودنمایی میکرد.
دور از ما و در دامنه کوه گله ای از گوسفندان به چشم میخورد و قصد ما رسیدن به بالای شیب کناری گله بود ، هنگام نزدیکی به گله گوسفندان ، سگ گله شتابان بسوی ما آمد و ما با این تفکر که سگی عصبانی بسوی ما می آید آماده مقابله با او شدیم ولی قضیه با همیشه متفاوت بود ، سگ گله با رفتار هایی مملو از صمیمیت به سوی ما آمد و با زبان مختص خودش به ما خوش آمد گفت.
بعد از سلام احوالپرسی با چوپان مشغول تماشای چرای گوسفندان شدیم ، منظره چرای گوسفندان در مقابل آرارات و همچنین نگاه کنایه دار آفتاب در آخرین دقیقه های روشنایی مرا غرق در رویاها کرد.
بعد از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دادیم و به بالای شیب رسیدیم ، راه پایانی نداشت و به همین دلیل بعد از تماشای مناظر به سمت پایین حرکت کردیم تا به موقع و قبل از تاریکی به محل اتراقمان برسیم.
وقتی به محل مورد نظر رسیدیم مشغول به چیدن اجاق و پختن املتی لذیذ روی آن شدیم.شهر و طبیعت کاملا تاریک شده بود ولی آرارات در میان سرخی آفتاب میدرخشید ، هوا هر لحظه خنک تر میشد به طوریکه مارا مجبور کرد تا از آتش و پتوها برای گرم شدن استفاده کنیم
با کم شدن آتش و اتمام هیزم ها و بعد از اطمینان کامل از خاموشی آن راه بازگشت را در پیش گرفتیم.
امیدرضا قهرمانزاده Omid.Ghahreman Maku,Iran

Müasir həyatımızda insan hər zaman yorğunluq və təkrar günlərlə məşğul olur, bu günlərdən birində biz bu yerin sərin havasını və gözəlliyini sevmək üçün Qarah Xaçın turist kəndinə getdik