دره قوزلو

omid.ghahreman . نوشته شده در دره ها 217 بدون نظر

مدتی بود برای دره قوزلو برنامه چیده بودیم ولی به خاطر مشغله فرصت نمیشد تا اینکه عزم را جزم کردیم و راه افتادیم.

از فلکه یادبود ماکو شروع کردیم و به اسرار یکی از دوستان از هاچا (دروازه قدیم ماکو) کوهپیمایی را آغاز کردیم و بعد عبور از دروازه سنگی ماکو به زیرسنگی بزرگی برخوردیم که حس کنجکاویمان مانع رد شدن از آن شد و دقایقی به کاوش پرداختیم که تصاویری از آن رو در پست زیرسنگی دروازه ماکو براتون به اشتراک میگذارم

بعد از مشاهده شهر زیبای ماکو از ارتفاعات به دره ای رسوبی رسیدیم و مشغول عکاسی شدیم (عکس های این مکان رو در پست دره رسوبی در ارتفاعات ماکو براتون به اشتراک گذاشتم) و بعد به لبه کوه قیه رسیدیم و هنگام استراحت خربزه شیرینی که در کوله خود حمل کرده بودم را با دوستان قسمت کردم که بسیار شیرین و خوش طعم بود ، بعد از رد کردن دامنه ها و کوه های مختلف به دره زیبای قوزلو رسیدیم.به دلیل گرمای زیاد آب کمی برایمان باقی مانده بود ، هنگامی که رسیدیم به صحنه بسیار جالبی برخورد کردیم ، گله بزرگی از گوسفندان که در حال استراحت و آبخوری بودند به ما خیره شده بودند و چشم های معصوم زیادی ما را  نظاره گر بود ، به چوپان ها سلام کردیم و خسته نباشید گفتیم و آنها که در حال به پا کردن آتش  بودند مارا به گرمی به سفره خود دعوت کردند.

ما نیز بعد نوشیدن آب زلال چشمه قوزلو آتشی به پا و خوراکمان را آماده کردیم هنگامی که قصد دعوت از چوپان برای غذا کردیم متوجه شدیم که دوستمان که مسول نان بود آنرا فراموش کرده ، ماجرا خنده دار  تر شد و از چوپان طلب نان کردیم.او با احترام و محبت کامل نان و پنیر در اختیار ما گذاشت.

با توجه به قانون ساعت دو بعد پر کردن بطری های آب و خداحافظی و تشکر از چوپان راه بازگشت را در پیش گرفتیم.راه را به کندی پیمودیم چرا که یکی از همراهانمان کسالت داشت ، پرحرفی در حین مسیر و اعتماد بنفس زیاد در شناخت مسیر باعث شد که هیچ توجهی به درستی مسیر نکنیم و در نهایت حدود ساعت نه و نیم شب که ساعتی از تاریکی گذشته بود گم شدیم. کل مسیر دیده میشد ولی با توجه به ارتفاع و مکان اشتباه ما متوجه شدیم که راه بازگشت را رد کرده ایم و مسافت زیادی را گذرانده ایم. با توجه به نقشه جی پی اس مجددا راه را بازگشتیم و به دره بالای قبرستان بورج رسیدیم و از آن مسیر پایین آمدیم که ساعت حدود یازده شب شده بود.